Välj en sida

Vi älskar intensivutbildning! ❤️

Går du och funderar på att ta körkort? Kanske har du kört tidigare men aldrig blivit klar?

Gör som många andra, gå vår intensivkurs och ta körkort på 3 veckor. Vi vill även passa på att skryta, för 80 procent av våra elever klarar sina examinationer vid första försöket.

Körkort på

Arbetsdagar

Så fungerar intensiv

%

Får körkort på första försöket

Väljer intensivutbildning

%

Väljer intensivutbildning på automatväxlad bil

Testlektion

När du gör din anmälan om att gå vår 3 veckors intensivutbildning bokar vi en testlektion med dig. För att vi ska kunna anta dig till utbildningen krävs det att du har kört tidigare och att du har lätt för intensiv inlärning. Vilka förkunskaper just du har tittar vi därför på under din första körlektion.

Nivåkontrollens syfte är att testa dina kunskaper i bilkörning för bedöma om du har möjlighet att klara din utbildning på 3 veckor.

Moment du bör behärska:

• Start och stannande
  • Upp- och nedväxling i samtliga växlar
  • Backa
  • Parkera
Planering av din utbildning

Efter testlektionen bestämmer vi upplägg och kursstart. Planeringen görs av hela utbildningen med körlektioner, riskutbildning 1 och 2, kunskapsprov och förarprov.

Intaget sker numera löpande och du kan själv bestämma datum för kursstart. Rekommenderad tid för anmälan är ca 1-2 månader före kursstarten.

Börja studera teori

I samband med planeringen av din intensivutbildning får du tillgång till vårt teoripaket. Tanken är att du redan vid anmälan påbörjar den teoretiska delen av utbildningen. Det innebär att du kan mycket teori redan vid starten av din intensivkurs.

Hos oss läser du inte en fysisk bok, utan vårt teorisystem är helt integrerat i en gemensam plattform, där du via surfplatta, mobil eller dator både lyssnar på/läser teoriboken och gör körkortstesterna. Teorin kan du alltså göra var i världen du än befinner dig.

Välkommen på kursstart

Under din första vecka hos oss kommer du att köra mycket och intensivt och med fokus på manövrering. Om du väljer att förlägga den praktiska delen till både förmiddag och eftermiddag kommer du att ha möjlighet att studera teori mellan lektionstillfällena.

Har du tänkt att arbeta eller studera parallellt kommer du istället att köra enbart förmiddag eller eftermiddag.

Utbildningens avslutande vecka

Under utbildningens avslutande vecka kommer riskutbildning 2 (halkkörning) och finslipningen att genomföras. Du kommer nu att vara redo för de ”roliga” momenten i utbildningen – teoriprovet och uppkörningen!

Uppskrivning och uppkörning

Dina examinationer genomförs på Trafikverket. Teoriprovet kan vara förlagt på valfri ort om så önskas, medan uppkörningen genomförs i Ystad. Eftersom utbildningen till övervägande del sker i Ystad tycker vi det är viktigt att du kör upp på den ort du också tränar.

Uppkörningarna brukar vara förlagda till torsdagar och är den sista delen i din körkortsutbildning hos oss på STS Trafikskola.

KÖRKORT

Nu har du ditt efterlängtade körkort och är fri att ta dig vart i världen du än vill! Körkortet skickas hem några dagar senare, men du får så klart köra direkt efter uppkörningen på din legitimation. 😀

En utbildning - ett pris

Fördelarna med vår intensivutbildning är att du vet vad du betalar för. Du köper ett koncept där samtliga utbildningsdelar är inkluderade, bortsett från statliga avgifter.

Du får allt detta: Digital teori, 30 körlektioner à 55 minuter, riskutbildning 1 och 2 och lån av bil på uppkörningsdagen.

Hela utbildningen kostar 24 990 kr
– med möjlighet till 24 månaders räntefri avbetalning

Framgångsfaktorer

Börja studera teori direkt i samband med planeringen av din intensivutbildning. När du väl kommer till oss kan vi istället fokusera på detaljerna i din utbildning. Har du möjlighet att övningsköra hemma så träna på de tips du får under testlektionen. Du kommer då att vara 100 % förberedd när din utbildning startar.

Det ska vara roligt!

Utbildning med mål är så mycket roligare än utbildning utan mål. Målet är att ta körkort och motivationen ökar när man vet att planen för att nå dit är lagd. Vi kan lova att tillsammans med våra härliga utbildare kommer du inte bara att nå ditt mål, du kommer att ha roligt också!  😀

Intresseanmälan

Är du redan intresserad, fyll i vår intresseanmälan (klicka på skriv in dig) så tar vi kontakt med dig och bokar en testlektion.

Beställ utbildning

Vill du ha mer information om vår 3-veckors intensivutbildning, kontakta vårt kontor genom att ringa eller mejla oss. Du kan också enkelt beställa utbildningen direkt i vår webbutik.

Redo att köra igång?