Välj en sida

MC – Intensivutbildning

Funderar du på att ta MC-kort? Kanske har du kört tidigare men aldrig blivit klar? Sluta drömma och gör som många andra! Starta din väg mot MC-kortet med en intensiv utbildning på 3 veckor.

För att kunna börja övningsköra och påbörja sin utbildning måste man ansöka om körkortstillstånd. Kontakta oss så hjälper vi dig med syntest och ansökningshandlingar. Det tar i regel 1-2 veckor innan du får ditt körkortstillstånd. Om du tänker övningsköra privat så måste din handledare skicka in en ansökan om handledarskap till Transportstyrelsen. Om ni vill så kan ni gå en handledarkurs MC som STS Trafikskola anordnar för handledare och elev. På kursen tar jag upp sådant som är viktigt och av stor betydelse och som gör handledarskapet både intressantare och säkrare. Elevens resa mot MC körkort blir både enklare och roligare!

LETS DRIVE 🙂

Körkortsutbildning på

Dagar

Så här fungerar det

%

Får körkort på första försöket

%

Väljer intensivutbildningen

Nivåkontroll

Innan du påbörjar din körkortsutbildning genomför vi en testlektion. Den kommer att göra din start smidig och ge din lärare möjlighet att stämma av dina tidigare erfarenheter och förmåga att tillgodogöra dig nya kunskaper. Allt för att du skall vara så nära slutmålet som möjligt efter intensiv utbildningen på 3 veckor!

Planering av din utbildning

Efter nivåkontrollen lägger vi upp en plan med datum för kursstart.

Utbildningsdatum för 2022 kommer ut inom kort.

Boka plats i vår webbutik

Börja studera teori

I samband med planeringen av din utbildning får du tillgång till vårt teorimaterial. Det innebär att du kan mycket teori redan vid starten av din utbildningsvecka.

Välkommen till kursstart

Vi kommer att lägga extra fokus på körning i låg och hög fart för att du skall bli bra vän med motorcykeln. Vi övar olika körtekniker och lär oss mer om motorcykeln. Under veckorna kommer du också genomföra övningar på olika körbanor, träna inbromsning, gör manöverprov mellan koner som motsvarar uppkörningsprovet etc. Mellan körpassen jobbar vi med säkerhetskontroller och fordonsteknik.

I slutet av utbildningen läggs fokus på körning i trafik och du genomför även riskutbildning 2.

Uppskrivning & uppkörning

I slutet på utbildningsveckorna är det dags att genomföra uppskrivning och uppkörning hos Trafikverket.

KÖRKORT

Nu har du ditt efterlängtade körkort!

Körkortet skickas hem några dagar senare, men du får såklart köra direkt efter uppkörningen på din legitimation.

😀

Allt detta får du

Du köper ett koncept där alla delar i grundutbildningen är inkluderat. Du genomför också intensiv utbildningen under 3 veckor.

Du får allt detta: anmälning inklusive allt teorimaterial, personlig skyddsutrustning, 16 timmars praktisk övningskörning, 2 körlektioner lågfartsbana à 60 min, riskutbildning 1 & 2 och lån av MC under uppkörningsdagen.

Pris 26 390 kr
– med möjlighet till 24 månaders räntefri avbetalning

För vem är utbildningen?

MC – Intensivutbildning är för dig som har bilkörkort och har testat på att köra moped, cross eller mc tidigare. Vi genomför en testlektion först 80 minuter där vi tittar på hur du hanterar motorcykeln i låga farter och vi åker en runda i trafiken för att se hur du följer regler och samspelar med övrig trafik. Testlektionen ingår ej i paketet utan får bokas och betalas separat. Utbildningen kan genomföras på A2, A.

Framgångsfaktorer

Börja studera teori direkt i samband med planeringen av din körkortsutbildning. Tanken är att du ska genomföra Risk 1A, Risk 2A, uppskrivning och uppkörning under intensiv utbildningen på 3 veckor.

Intresseanmälan

Är du redan intresserad, fyll i vår intresseanmälan (klicka på börja här) så tar vi kontakt med dig och bokar en testlektion.

Beställ utbildning

Vill du ha mer information om MC – Intensiv, kontakta Thorbjörn på 070-721 70 01.

Redo att köra igång?